Vanliga frågor & svar

Få svar på de vanligaste frågorna angående hemsida, domän och e-post.

Hur loggar jag in på min hemsida?

När du blir kund hos oss får du en värdehandling med dina inloggningsuppgifter skickade till din mail. Använd användarnamnet och lösenordet när du loggar in på din sida. Finns din hemsida på www.exempel.com loggar du in på www.exempel.com/wp-admin. Du lägger alltså till /wp-admin efter din domän för att komma till administrationspanelen. Är du fortfarande osäker på var du loggar in finns även de uppgifterna i din värdehandling.

Jag har glömt mitt lösenord till hemsidan. Hur gör jag?

Använd formuläret begär inloggningsuppgifter till hemsidan så skickar vi ut en ny värdehandling med era uppgifter. Ni måste förse oss med ert kundnummer och ha tillstånd att företräda företaget för att begära ut dessa uppgifter.

Kan jag kolla mailen om jag t.ex. åker på semester och inte har tillgång till min arbetsdator?

Ja, du loggar enklast in med din mailadress och lösenord på webmailen. Har ni glömt lösenordet till er mail kan ni kontakta supporten.

Mina mail finns i min e-postklient (exempelvis Outlook) men inte om jag loggar in på webmailen. Är de raderade eller vad har hänt?

Ja, med stor sannolikhet har ditt mailkonto i e-postklienten (Outlook, Thunderbird, Mac Mail) ställts in som kontotyp POP3. Outlook är känt för att spara en kopia på servern i fjorton dagar, sedan radera mailet från servern. Du kommer då att ha en lokal kopia av mailet sparat på din dator i din e-postklient, men kommer ej kunna se mailet via t.ex. vår webmail då det ej finns kvar på vår server. Ställ in ditt mailkonto med kontotyp IMAP istället. IMAP-servern ligger på imap.cms.se.